Ekonomi

İkinci el en çok satan markalar belli oldu

Indicata’nın2. el online pazar raporundan derlenen verilere göre, Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar geçen ay 2022’nin aynı ayına göre yüzde 10 azalarak 172 bin 450 adet oldu.

Satışlarda otomobillerin payı yüzde 82, hafif ticari araçların payı ise yüzde 18 olarak belirlendi.

Nisan ayında 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 172.450 adet aracın yüzde 76’sını bu ilk 10 marka oluşturdu.

Volkswagen, Nisan ayında 21.680 adet ile online ikinci el pazarında en çok tercih edilen otomotiv (binek ve hafif ticari) markası oldu.

Bunu 21 bin 42 adet ile Fiat, 20 bin 717 adet ile Renault izledi.

Ford, satış siparişinde 16 bin 358 adetle,

9 bin 688 ile Opel,

9 bin 391 adetle BMW,

8 bin 647 adetle Peugeot,

8 bin 376 adet ile Hyundai,

8 bin 130 adetle Mercedes Benz,

Toyota 6.718 adetle ilk 10’da yer aldı.

En çok tercih edilen model hangisidir?

İkinci el online binek otomobil pazarında Nisan ayında toplam 141.129 adet satış gerçekleşti. Fiat Egea, Nisan ayında 6.820 adet ile yine en çok tercih edilen model oldu.

Egea, 6 bin 533 adetle Renault Clio, 5 bin 843 adetle Renault Megane,

5.834 adet ile VW Passat, 4.366 adet ile Ford Focus, 4.328 adet ile Toyota Corolla,

Bunu 4 bin 43 satışla Opel Astra, 3 bin 385 satışla BMW 5 Serisi, 3 bin 372 satışla VW Polo ve 3 bin 137 satışla VW Golf izledi.

Söz konusu 10 model, toplam yolcu satışının yüzde 34’ünü oluşturdu.

En çok tercih edilen ticari araçlar

Geçtiğimiz ay online pazarda 31 bin 321 adet hafif ticari araç satıldı. Nisan ayında en çok tercih edilen model 4.804 adet ile Fiat Doblo oldu.

Ford Transit/Tourneo Courier 4.378 adet ile ikinci, Fiat Fiorino ise 4.299 adet ile üçüncü sırada yer aldı.

Bu modelleri 2.079 adet ile VW Cady, 1.855 adet ile Ford Transit/Tourneo Connect, 1.577 adet ile VW Transporter, 1.355 adet ile Renault Kangoo, 1.189 adet ile Citroen Berlingo, 1.100 adet ile Peugeot Partner ve 983 adet ile Ford Transit izledi.

Söz konusu 10 model, toplam hafif ticari araç satışının yüzde 75,4’ünü oluşturdu.

Nisan ayında Türkiye pazarında ortalama satış oranı 31 gün olurken, Opel 27 gün ile en hızlı satan marka oldu. En yavaş satan marka ise 46 günlük satış hızıyla Mercedes-Benz oldu.

haber-kahramankazan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu